Ako (ne)získať ohlasy na váš blog - krátka príručka od Simony Gray a Morta Raineyho

28. december 2014 at 10:26 | Simona Gray |  Rady pre autorov
Predtým, než začnem s článkom, máte šajnu, o čo ide v SPN fandome...? Zrušila som si twitter a z postov na tumblr som fakt zmätená...

Či už ste si práve založili nový blog a chcete si naň nahnať čitateľov, alebo blog už máte niekoľko mesiacov/rokov/desaťročí... ale jeho návštevnosť je dosť...malá, a preto chcete vedieť, ako ľudí prinútiť, aby ho navštevovali, tento článok je pre vás. (Ešte je tu aj možnosť, že máte aj blog aje čitateľov, ale nasledujete základné ľudské inštinkty a chcete stále viac...v tom prípade tiež kľudne čítajte ďalej, nikoho nesúdim...)
Nech je to už akokoľvek, v tomto článku vám moja maličkosť priblíži tipy a triky, ktoré sa naučila za pár rokov blogovania - predstavím vám tie najdôležitejšie, čitateľov (ne) priťahujúce aspekty.
Nielen ty. Som tu aj ja.
Ehehehe...Jasné, Mort...Shooter..ach, to je jedno. Poďme na to. A Mort, skús nikoho nezabiť, dobre...?



Grafická stránka vášho blogu
Mnohí blogeri často zabúdajú na túto veľmi dôležitú (ak v istom zmysle nie aj najdôležitejšiu) stránku svojho blogu. Súhlasím, občas netreba nápaditú grafiku, aby ste zaujali, ale niekedy je to nezbytné.
  • dizajn
Zaujímavý dizajn robí divy, ale pamätajte na to, že málo je niekedy viac a chutným, lesným vílam, elfom a fantasy motívom už dávno odzvonilo. Och, a prosím, nezanedbávajte kontrast --- farba písma a pozadia by sa menala byť...fialové písmo na modrom pozadí sa číta pomerne ťažko aj tým, čo nenosia okuliare...
  • rušivé elementy
Nemám nič proti pár gifom vo voliteľnom boxe v menu (sama ich tam rada strkám...) ale čo je veľa, to je veľa a desiatky neónovým, blikajúcich bannerov ešte aj v hornom boxe ma vedia vytočiť...
  • pomery šírky stránky, výšky záhlavia, etc...
Áno, aj toto je dôležité. Záhlavia, ktoré sú pomaly väčšia ako celá stránka, sú zlo. Vlastne vôbec nemám rada vysoké záhlavia. Človek musí dho scrolovať kým sa dostane k textu a keď sa chce na stránke pohybovať, musí opäť prekonať svojou myšou celé kilometre. Myslite na to, keď si budete robiť tie klišé záhlavia s lesnými vílami.

Obsah vášho blogu (spracované s Mortom Rainyem)
Tak, už máte slušný dizajn, obmedzený počet čarovne sa pohybujúcich obrázkov, farby, z ktorých nebolia oči a môžeme prejsť k obsahu.
Ale obsah nie je dôležitý...Jediné, na čom záleží, je...
...áno, jediné , na čom záleží, je koniec, vďaka, Mort!!! Myslím, že je čas na tvoje psychofarmaká!!!
Tak, teraz, keď nás už Mort neprerušuje, môžeme pokračovať...
Pred tým, než začnete písať článok, je dôležité vedieť, pre koho bude určený. Keď si určíte cieľovú skupinu, pre ktorú idete písať, máte zaistených návštevníkov. Simple.
Ale pre aké cieľové skupiny chcem písať...?!
Uch, darlings, v 21. storočí, v čase internetu, nie je ťažké nájsť nejakú cieľovú skupinu, ťažšie je si vybrať.
  • pridajte sa k fandomu
To je dnes najjednoduchšie, zabezpečí vám to návštevnosť aj komentáre!!! Určite je niečo, čo zbožňujete, káždý je niečoho fanúšik a nie je sám (pokiaľ nie je vo fandome Runemarks, vtedy je mi ho ľúto...ale aj tam je stále Loki...). Začnite písať fanfiction, stalkujte svoje obľúbené celebrity a vypisujte sa na svoj blog (ale neberte to do extrémov, nenajímajte si hackera, aby sa vám nabúral webcameru Benedebta Cucumbetcha...). Uvidíte, že ľudia sa na váš blog budú len tak hrnúť. A čím originálnejší budete, tým lepšie pre vás!!!
Uch, ale prosím, vyvarujte na "písania" článkov typu *napodobňuje tenký hlások* Dnes navštívil Niall pekný bar v Soho...sprevádzali ho aj ďalší členovia kapely... + miliónpäťsto fotiek stiahnutých z internetu...Toto nie. Na to som alergická. To nie sú články. To je...niečo, čo neviem pomenovať, ale nie seriózne články...Síce budete mať komentáre, ale za akú cenu, za akú cenu ?!?!
  • napadnite iný fandom alebo skupinu/buďte provokatívny
Samozrejme, toto platí, ak chcete mať negatívny ohlas od napadnutej skupiny...Môžete napísať "hejterský" článok, kde pekne skritizujete trblietavých upírov, teenagerské hviezdy a chlapčenské skupiny. Ľudia majú radi prokokáciu, väčšina z nich sa prostredníctvom Internetu rada háda...teda, aspoň ja hej...Čím štipľavejší a kontroverznejší článok napíšete na nejakú tému, tým máte väčšiu šancu, že si ho prečítajú odporcovia vášho názoru. A komentárová vojna sa môže začať.
  • píšte o konšpiračných teóriách
Ďalšia vec, ktorú nám prinieslo 21. storočie. Zavretí vo svojich domovoch, sediaci sa počítačom, stovky konšpiračných teoretikov brúsia po Internete, len preto, aby našli práve VÁŠ článok, prečítali si ho a napísali, čo si myslia oni a ako nám FBI všetko tutlá...
  • píšte o aktuálnych udalostiach
Ak to dokážete skombinovať s predchádzajúcim bodom, ste bohovia dňa. Každý si predsa rád prečíta o tom, že zmiznutie ďalšiaho malajzijského lietadla je práca mimozemšťanov...rsp. FBI...

Propagácia
Takže, už máte dizajn, ktorého farby mi neprepaľujú sietnicu, článok o pokusoch američanov v Bermudskom trojuholníku, jediné, čo vám chýba, je dostať sa do povedomia blogerskej obce, čo nie je ťažké získať, ale je ťažšie si to udržať...na blog.cz totiž platí pravidlo "zíde z očí, zíde z mysle..." V skratke, keď ohúrite skvelým článkom, nemáte záruku, že tí ľudia sa na váš blog opäť vrátia a budú sa prehrabávať vo svojej internetovej histórií len preto, aby zistili, či ste opäť vypotili niečo kvalitné...
  • narvite sa do autorského klubu
Alebo tak nejak sa to volá, na tom nezáleží. Dôležité je, že keď sa blogeri prihlásia na blog.cz, stále na nich vyskakujú články členov autorského klubu. Ak vás neprímu, riaďte sa nasledujúcim bodom:
  • buďte proti autorskému klubu
A nezabudnite si dať do menu ikonku "nie som a ani nebudem členom autorského klubu." Hneď budete za rebelov a menej skúsení blogeri k vám budú vzhliadať s úctou.
  • tvárte sa, že ste dôležitejší, ako v skutočnosti
Nie, Mort, nepozeraj na mňa!!!!
Ech, vy stále čítate...? Prepáčte...už pokračujem.
Skrátka a dobre, väčšina ľudí je ako stádo oviec, ktoré nasleduje pastiera (alebo najsilnejšiu ovcu, nie som odborníčka na ovce...), čiže, nejaký role-model. To je naša večná túžba stalkovať celebrity a opičiť sa po nich... Mort, prestaň na mňa pozerať...Mort, nechaj mi tú fedoru!!!! A keď budete pôsobiť nezávisle, originálne a sebavedome, je veľká šanca, že sa jedným z týchto role-models môžete stať aj na blogu...
  • skupiny na facebooku
Musíte sa ľuďom sami strkať pod nos. Väčšina z nich je totiž krátkozraká (obrazne aj doslovne) a príliš lenivá na to, aby si nejaký ten článok sama našla. Facebook ponúka X skupín pre blogerov, kde môžete hádzať linky na svoje super články. Nehovorím, že si ich budú pozerať všetky, ale máte šancu, že aspoň niekoho tým oslovíte....
  • založte si vlastnú stránku na facebooku
Vlastne....toto asi patrí k "tvárte sa dôležitejší, ako ste v skutočnosti..." Mort, čo som ti povedala o tom čumení. Vezmi si ten klobúk s lopatou a choď si kopať do záhradky...
  • alebo pokorne navštevujte iné blogy, čítajte články a komentujte....
Existuje nejaká šanca, že majiteľ daného blogu si o vás pomyslí, že ste milý a oplatí vám láskavosť...


Tak, dúfam, že som niekomu pomohla, niekoho nepobúrila, pár ľudí urazila, šokovala, rozosmiala a prinútila vás zamyslieť sa...
To sú totiž body, ktoré by mal spĺňať dobrý, hodnotný článok....
*pozrie von oknom, kde Mort s klobúkom na hlave kope do zeme*
A k čertu. Dúfam, že nikoho neumlátil tou lopatou...
 

Be the first one to judge this article.

Comments

1 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 28. december 2014 at 10:40 | React

Je to zajímavé a inspirativní :), tak přeju hodně úspěchů a vysokou návštěvnost :))

2 Elizabeth Elizabeth | Web | 29. december 2014 at 16:35 | React

Niektoré body byť ani nemusia, ale článok ma pobavil a okrem toho som si spomenula, že by som si zase rada prečítala tú poviedku Tajné okno, tajná záhrada. :D

3 Z&M Z&M | Web | 30. december 2014 at 21:20 | React

A takto to dopadne, keď sa podľa tvojich rád pokúsim napísať článok... http://kone-a-vsetko-okolo-nich.blog.cz/1412/konecne-davam-svojim-nazorom-volny-priebeh-alebo-proste-fandomy-na-ktore-idem-so-sekerou-v-ruke

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Advertisement