Fangirl - recenzia

24. september 2016 at 9:44 | Simona Gray |  good books
Po knihe Fangirl od Rainbow Rowell som pokukovala už dlho; obálka vyzerala roztomilo, venovanie na začiatku knihy znie: For Jennifer, who always had an extra lightsaber, and people, volá sa to Fangirl.
To v mojich očiach predstavovalo záruku, že to bude určite dobré.
Nakoniec som sa ale celkom sklamala.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt fangirl Možno je to tým, že som už vyrástla z YA literature. Možno je to tým, že som mala príliš vysoké očakávania. Možno to bolo na mňa príliš hetero.
Nedokázala som sa stotožniť s postavami - dokonca aj s hlavnou postavou, Cath, som sa dokázala stotižniť len čiastočne a ona je fangirl. Zdala sa mi príliš...prehnaná. Jej charakter bol na môj vkus vyhrotený až do extrému. Jej backstory sa mi zdala vyhrotená do extrému.
Celkovo sa mi to zdalo ako poorly written uni fanfic na AO3. Ale to je len môj osobný dojem. Malému Metalovému sa to napríklad páčilo.

Niekde som čítala, že Rainbow Rowell napísala Fangirl ako svoj projekt na NaNoWriMo (National Novel Writing Month - to je, keď si v novembri skutočne sadnete za počítač a musíte vypotiť 50 000 slov - I tried the last two years...and failed. Miserably. Možno to tento rok bude lepšie...), za čo ju obdivujem - ale jednoducho to nebola moja šálka čaju.

Štýl, ktorým bola celá kniha napísaná bol, ak mám byť úprimná, trochu nudný. I napriek tomu tam ale boli časti, ktoré boli roztomilé a pôvabné - a našli ste tam témy, ktoré sú blízke srdcu každej fangirl. A ak sa chcete na moment odtrhnúť od reality a ponoriť sa do cheesy romance, ktorá je okorenená kúskami fanfiction (i keď ma trochu iritovalo, že tam boli random kúsky za každou kapitolou...I wanted it whole, guys), Fangirl je celkom fajn voľba. Ale nie pre mňa. I...I thought it would be more gay.

Ignorujúc moju nespokojnosť with the lack of gayness, rada by som upozornila na pár vecí, pre ktoré sa Fangirl oplatí prečítať. Rainbow Rowell je tiež fanúšička - môžete si to o nej prečítať na posledných stranách knihy - takže píše o niečom, čo je známe nám všetkým (ako som už spomínala, štýl pripomína uni AU z AO3...) . Okrem toho urobila jednu zaujímavú vec - vymyslela si úplne nový fandom. Čo je cool a zároveň mi to vadilo - dúfala som totiž, že sa tam budú spomínať skutočné fandomy a bude tam veľa referencií na modernú kultúru - zároveň sa to al ukázalo ako celkom cute a Simon and Baz definitely ship themselves. Navyše vydala fanfiction, ktorú Cath písala ako knihu - Carry on a to si URČITE prečítam, cause it´s supposed to be gay.

Záver? Hoci Fangirl nesplnilo moje očakávania a nestalo sa to pre mňa novým objektom posadnutosti, dalo sa to čítať a bolo to fajn. Kniha je taktiež všeobecne hodnotená ako celkom dobrá a na tumbrl vznikla akási mini oáza ľudí, ktorí shippujú Simona a Baza (btw, asi by som mala spomenúť, že ak je pre vás Harry Potter náboženstvom, možno to nebude až taká dobrá voľba...Simon Snow sa sem-tam javí ako jeho paródia...). Sestra a Malé Metalové navyše čítala aj Eleanor a Park a celkom si to chválili.
Takže ak hľadáte oddychovú literatúru, ste fanúšička a rady si prečítate YA, Fangirl pre vás môže byť tá správna šálka čaju.

1 person judged this article.